رکوردشکنی ژاپن با باغی از گل های ادریس

رکورد جدیدی در ژاپن ثبت شده که پر است از گل‌های زیبا و چشم‌نواز ادریس در طرح‌ها و گونه‌های متفاوت. جرقه‌ی این رکوردشکنی در کاری که با نیت خیر شروع شده بود، زده شد.

«جیپیا لند هیراتا» (Jupia Land Hirata)، یک پارک جنگلی در ژاپن است که در نزدیکی روستای هیراتا در فوکوشیمای ژاپن قرار دارد و موفق شده است که رکورد جدیدی از لحاظ تنوع گل‌های ادریسی که در آن به نمایش گذاشته شده‌اند، در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

حدود ۲۰٬۰۰۰ بوته‌ی گل ادریس در «باغ ادریس‌های جهان» که مساحتی به وسعت ۵۰٬۰۰۰ متر مربع دارد، پرورش می‌یابند. اما ویژگی منحصربه‌فردی که در مورد این باغ وجود دارد، آن است که مالکان آن تلاش بسیاری کرده‌‌اند که تا حد ممکن، بیشترین نوع ممکن از این گیاه را در این باغ پرورش بدهند.

گل های ادریس در ژاپن

در حال حاضر، این باغ دارای بیش از ۸۰۰ گونه‌ی مختلف گیاهی است که همگی به خانواده‌ی ادریس‌ها تعلق دارند. با این حال، به خاطر محدودیت زمانی و پیچیدگی‌های مربوط به آماده‌سازی گیاهان، روستای هیراتا تنها ۴۰۰ گونه از آن‌ها را برای ثبت در در رکوردهای جهانی گینس انتخاب کردند.

برای ثبت این تلاش، بازرس رسمی گینس مجبور بود که برای تایید گونه‌های گیاهی، در میان گل‌های باغ راه برود؛ این کار با راهنمایی متخصصان گل و گیاه‌شناسی انجام شد. داوری این پرونده که با استفاده از دایره‌المعارف گیاهی به‌عنوان یک مرجع تصویری انجام شد، بیش از پنج ساعت طول کشید. بر اساس آنچه که در دستورالعمل رسمی گینس آمده است، گل‌ها در هنگام تأیید توسط داور باید شکوفا شده باشند، بنابراین بوته‌هایی که هیچ گلی نداشتند از چرخه‌ی بازرسی خارج می‌شد.

گل های ادریس در ژاپن

پس از پایان یافتن روند طولانی تایید، مردم محلی و سازمان‌دهندگان باغ و مراسم مشتاقانه منتظر اعلام نتایج داور و کارشناسان بودند که در نهایت، ۳۷۲ نمونه را به رسمیت شناختند. هنگامی که شمارش نهایی اعلام شد، جمعیت به شدت به وجد آمد و کازواکی ساوامورا، شهردار روستای هیراتا، از شدت خوشحالی نتوانست هیجان خود را پنهان کند. او مراتب سپاسگذاری خود را از همه‌ی کسانی که تا به آن روز برای به سرانجام رساندن این پروژه تلاش کرده بودند، بیان کرد و گفت:

ما اکنون، یک باغ ادریس داریم که توانسته است رکوردها را بشکند.

گل های ادریس

او گفت که ایده‌ی باغ گل ادریس زمانی جرقه زد که یکی از ساکنین محلی، بدون مجوز، یک گل ادریس را در یکی از زمین‌های دولتی کاشت:

او این کار را با نیت خیر انجام داده بود. اما باید یک نفر از آن مراقبت می‌کرد. اگرچه ما این حق انتخاب را داشتیم که آن را از بین ببریم، اما من خواستم که آن را حفظ کنیم و حتی آن را پرورش بدهیم. زیرا من می‌خواستم که این روستا را به جامعه پیوند بزنم؛ چرا باید به عمل خیرخواهانه‌ی یک فرد بومی بی‌اعتنایی کنم؟

و به جای این که ادریس‌های بیشتر و بیشتری را فقط از یک نوع بپرورانیم، خواستم که کاری متفاوت انجام بدهیم. وقتی که فهمیدم حدود ۸۰۰ نوع مختلف از این نوع گل وجود دارد، گفتم که بیایید همه‌ی آن‌ها را به این‌جا بیاوریم.

ما اسم این‌جا را «باغ ادریس‌های دنیا» گذاشته‌ایم تا مطمئن شویم که دوباره به عقب باز نخواهیم گشت.

گل های ادریس در ژاپن

اکنون که این پارک موفق شده یک عنوان جهانی در زمینه‌ی رکوردهای گینس به دست بیاورد، شهردار امیدوار است که توسعه باغ گل‌های ادریس را ادامه بدهد و حتی رکورد خود را افزایش بدهد؛ حتی آن‌ها گونه‌ی جدیدی را پرورش داده‌اند که مختص همین پارک است. او می‌گوید:

این آغاز راه است. حالا می‌خواهیم این باغ را به چیزی تبدیل کنیم که مردم سرتاسر دنیا آن را دوست داشته باشند.

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین امتیاز داده شده ها
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها
فائزه

مطلب خوبی بود