ساخت مساجد متحرک برای رونق المپیک ۲۰۲۰ در ژاپن

مساجد متحرک با هدف جذب گردشگران مسلمان برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن ساخته می‌شود.

یکی از تلاش‌های نمادین ژاپن که خود را برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ میلادی آماده می‌کند، ساخت و راه‌اندازی مساجد متحرک برای جذب گردشگران مسلمان است.

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر میزان گردشگران مسلمان در کشور ژاپن زیاد نبوده، ولی این کشور تلاش می‌کند که مکان‌هایی را برای برگزاری عبادات مسلمانان در پایانه‌های مسافربری از جمله شماری از فرودگاه‌ها آماده کند.

در کشورهای شرق آسیا، خاور دور و شمال شرق قاره آسیا نیز چنین اقداماتی به‌صورت گسترده صورت می‌گیرد، اما در این میان برای جذب گردشگران بیشتر از کشورهای مسلمان، کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی، تلاش‌های برجسته‌ای داشته‌اند.

طبیعتا کشورهایی نظیر اندونزی و مالزی به دلیل مسلمان بودن، در این عرصه فرهنگی و مذهبی عمل کرده‌اند و در سراسر کشور از جمله در فرودگاه‌ها  یا ایستگاه‌های قطار دارای مساجد هستند، اما این اقدامات در کشورهای کره جنوبی و ژاپن یا حتی چین کندتر صورت می‌گیرد، ولی به‌تدریج در حال گسترش است.

ساخت مسجد متحرک که به‌صورت یک اتوبوس مسافربری است، از جدیدترین اقدامات ژاپن به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ میلادی است که در روزهای اخیر در رسانه‌ها این کشور کلیپ‌های ویدیویی زیادی از ساخت اولین مسجد متحرک منتشر شده است.

برای استفاده گردشگران مسلمان دیدارکننده از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ این مساجد متحرک و سیار توسط شرکت خودروسازی تویوتا، غول اتومبیل‌سازی ژاپنی، ساخته می‌شوند و قرار است برای خدمت به مسلمانان در تمامی مکان‌های برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ این مساجد راه‌اندازی شوند.

شرکت تویوتا روز گذشته نخستین مسجد سیار را در خارج از استادیوم تویوتا در شهرک تویوتا که مقر مرکزی تویوتا نیز هست، رونمایی کرد. شرکت تویوتا نشان دادن مهمان‌نوازی ژاپنی‌ها به مسلمانان را دلیل ساخت این مساجد اعلام کرده است.

این مسجد یک کامیون ۲۵ تنی است که بخش اصلی مسجد را اتاقی به مساحت ۴۸ متر مربع تشکیل می‌دهد که گنجایش ۵۰ نمازگزار را دارد و بخش دیگر این مسجد سیار را تاسیسات دستشویی تشکیل می‌دهد.

جمعیت مسلمانان این کشور طبق برآورد انجمن مسلمانان ژاپن در سال ۲۰۰۷ میلادی، بین ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تن اعلام شده که مسلمانان ژاپنی هفت تا ۱۰ هزار نفر از این تعداد را تشکیل می‌دهند، اما اکنون این رقم حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود که از این تعداد ۷ هزار تا ۱۲ هزار نفر ژاپنی هستند.

این بار ژاپنی‌ها قصد دارند با نمایش این مساجد، علاوه بر جذب تماشاگران مسلمان، برنامه‌ریزی درست و دقیق خود را برای المپیک ۲۰۲۰ که حدود دو سال دیگر برگزار می شود به رخ جهانیان بکشانند.

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین امتیاز داده شده ها
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها
یکی

خیلی عالی بود.لایک داره