گام بلند توکیو برای ساخت جاده‌ خورشیدی

توکیو در برنامه‌ای بلندمدت تا سال ۲۰۲۰، قصد دارد جاده‌های خورشیدی که می‌توانند قسمتی از برق توکیو را تأمین کنند را توسعه و گسترش دهد تا بتواند اولین شهر دوست‌دار محیط‌زیست باشد.

دولت توکیو برای ساختن «جاده خورشید» برنامه‌ریزی می‌کند. این جادهمی‌تواند انرژی خورشیدی را به‌وسیله پانل‌های که در کناره آن تعبیه شده است، جذب و تبدیل به انرژی الکتریکی کند. تلاش‌های توکیو برای ساختن این جاده‌های خورشیدی، در جهت کسب رتبه شهر پیشگام در توسعه انرژی‌های دوست دار محیط‌زیست قبل از برگزاری المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۰ است. پیش‌بینی شده است که این تأسیسات در سال آینده به صورت آزمایشی، شروع به کار کند و زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم گردد. همچنین این فناوری در صورت موفقیت‌آمیز بودن به شهرهای مجاور نیز گسترش خواهد یافت.

ماه گذشته این پروژه در ابعاد کوچک‌تری در یکی از پارکینگ‌های واقع در استان کاناگاوا که بخشی از ناحیه توکیو بزرگ به شمار می‌آید، نصب شد. این پروژه دوست‌دار محیط‌زیست با استقبال شدید مردم و سازمان‌های حافظ محیط‌زیست مواجه شده است. جاده‌های خورشیدی، فناوری جدیدی است که در آن، پانل‌های خورشیدی در قطعه‌های بزرگ درون اسفالت قرار می‌گیرند و روی آن‌ها با رزین (مواد شیمیایی خاص) پوشانده می‌شود تا مقاومت در برابر ضربه و عبور ماشین را به دست آوردند. بر همین اساس رانندگان می‌توانند به راحتی از روی آن‌ها عبور کنند و وجود این پانل‌ها مانعی برای حرکت ماشین‌ها نیست. در سطح دنیا، دو کشور فرانسه و هلند به صورت محدود این فناوری را در معابر دوچرخه‌رو و پیاده‌رو استفاده کرده‌اند.

جاده خورشیدی

بر اساس برآوردهای دولت ژاپن و مسئولان توکیو، برق تولید شده از این پانل‌ها می‌تواند ۹ درصد از برق لازم کل توکیو در سال را تأمین کند. همه دنیا و پیرو آن‌ها توکیو به دنبال دست‌یابی به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هستند تا بتوانند آن را جایگزین انرژی تمام شدنی همانند نفت و گاز کنند.

فرانسه قیمت چهار میلیون یورو برای هر یک کیلومتر پانل به توکیو پیشنهاد داده است

تمامی این پروژه‌ها در راستای تولید ۳۰ درصد از برق و انرژی لازم برای شهر توکیو در سال ۲۰۳۰ توسط انرژی‌های تجدیدپذیر است. در سال ۲۰۱۶، عدد مربوط به پیش‌بینی‌ها ۱۲ درصد بود که با پیشرفت علمی ژاپن این مقدار هم افزایش یافته است. مسئولین توسعه شهری توکیو معتقد هستند که نصب پانل‌های خورشیدی هیچ محدودیتی ندارد و آن‌ها می‌توانند تعداد زیادی از آن‌ها را در هر گذرگاهی نصب کنند. مشکل بزرگی که همه پروژه‌های انرژی نو محور با آن درگیر هستند، قیمت بالای تمام شده این محصولات است. دولت توکیو از فرانسوی‌ها برای نصب این پانل‌ها کمک می‌گیرد. فرانسه قیمت چهار میلیون یورو برای هر یک کیلومتر پانل به توکیو پیشنهاد داده‌اند. دولت توکیو تاکنون این پروژه را در مکان‌هایی قرار داده بود که بتوان از آن هزینه صرف شده را جبران کند، اما در مورد جاده‌ها کمی اوضاع پیچیده‌تر است.

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین امتیاز داده شده ها
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها
🎀🐥niloo🌸🌈

چقدر جالب انگیز ناک! چه کارهای خوب و قشنگی برای حفظ محیط زیست انجام میدن(*∩_∩*)💞🌳🌸🌹🌺🌼🌷🌻☘️
باشد تا روزی برسد ایران هم کارهای درست و حسابی برای محیط زیست ایران انجام بده(.—.)✨✨😂