دستور تهیه اونیگیری

اونیگیری  اغلب یکی از اجزای ضروری هر بنتو یا ظرف غذای ژاپنی است. بیایید درباره بنتو با جزییات بیشتری صحبت کنیم.
یک بنتو، غذای آماده ای است که شامل برنج و یک نوع غذا در کنار آن است که به شکل جمع و جوری بسته بندی می شود که در راه بتوان آن را خورد. شما اغلب مردم را می توانید ببینید که زیر سایه ی درخت در پارک یا بالای کوه ها در حال خوردن اونیگیری هستند. کودکان بنتوهای خانگی را خیلی دوست دارند. غذاهایی مثل سوسیس کبابی کوچک، املت ، جوجه و یا میگوی سرخ شده محبوبیت زیادی دارند. شرایط ایده آل این است که از رنگ های مختلفی استفاده کنیم. گفته می شود که وقتی ناهار دارای پنج رنگ مختلف باشد نه تنها زیباست، بلکه از لحاظ تغذیه هم دارای تعادل است. در  سال های اخیر تعداد روز افزونی از مردم بنتوهایی که خود درست می کنند را سر کار می برند. با این کار در چنین شرایط سخت اقتصادی در هزینه های خود صرفه جویی کرده و همچنین برای سلامتی شان هم خوب است. به این مردم «بنتو دَنشی» یا «پسرهای بنتویی» می گویند. بنتوهای آماده در سوپرمارکت های شبانه روزی در سراسر ژاپن قابل تهیه است. اِکی بن یا همان «بنتوی ایستگاه» به بنتویی گفته می شود که در ایستگاه های راه آهن فروخته می شوند، در حالی که سورابِن یا «بنتوی آسمان» به بنتویی می گویند که در فرودگاه به فروش می رسد.

 

 

اونیگیری با ماهی سالمون کبابی (برای تهیه ی۴عدد)
چهارصد گرم کته
نصف ماهی سالمون (پنجاه گرم)
نمک
کنجد سفید

اونیگیری با تن ماهی و سس مایونز (برای تهیه ی۴عدد)
چهارصد گرم کته
چهل گرم تن ماهی کنسروی در روغن
دو قاشق چایخوری سس مایونز
نمک

اونیگیری با طعم سس سویا (برای تهیه ی۴عدد)
چهارصد گرم کته
سس سویا
نمک

❖ دستورالعمل:
برای تهیه اونیگیری با سالمون بتدا سالمون قطعه، قطعه شده رابا نمک مخلوط می کنیم، و می گذاریم تا دست کم سی دقیقه بماند. آن را خشک کرده و در یک ماهیتابه کبابی کنید. به دقت پوست و استخوان های آ« را جدا کرده و گوشت آن را تکه تکه یا به اصطلاح پر پر کنید.برنج را در یک کاسه بگذارید و وسط آن را گود کرده تا برای گذاشتن یک چهارم سالمون پخته و پرپر شده در وسط آن جا باز کنید. سپس مطمئن شوید که برنج روی سالمون را پوشانده است.دو دست خود را مرطوب کرده و با نمک بپوشانید. توپ برنجی را در دستان خود گرفته و آن را فشار داده به شکل توپ درآورید.برای تهیه ی اونیگیری که با تن ماهی و سس مایونز پر شده از تن ماهی کنسروی در روغن استفاده می کنیم اما قبل از استفاده روغن آن را بگیرید. تن را با مایونز مخلوط کنید. مخلوط را وسط و داخل برنج قرار دهید. با برنج روی آن را بپوشانید. سپس برنج ها را به شکل توپ درآورید. توپ را بین دو دست خود قرار داده و با فشار آن را صاف کنید تا اینکه حدود سه سانتی متر ضخامت داشته باشد. حال یک توپ صاف شده با کوشه های گرد دارید. هر دو دست خود را برای شکل دادن آن به صورت مثلثی باید به کار گیرید.برای تهیه ی اونیگیری کبابی، برنج را به شکل توپ صاف شده درآورید و در یک ماهیتابه آن را کبابی کنید. وقتی که برنج شروع کرد به رنگ عوض کردن آن را برگردانید تا طرف دیگر هم رنگ بگیرد. آن را داخل سس سویا کرده و دوباره داخل ماهیتابه بگذارید. آن را روی حرارت کم دوباره کبابی کنید تا اینکه به رنگ قهوه ای درخشان درآید.
Onigiri (6)
اونیگیری با سس سویا
Onigiri (3)
اونیگیری با ماهی
Onigiri (2)
اونیگیری
اونیگیری
اونیگیری
اونیگیری
اونیگیری
اونیگیری

 

 

 

 

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
6 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین امتیاز داده شده ها
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها
سهـــی

سلااام
احساس می‌کنم قراره عاشق سایت‌تون بشم.

a

سلام ممنون از سایت عالیتون من از روزی که با سایتتون آشنا شدم هر روز به سایتتون سر میزنم و کلی استفاده میکنم.
فقط یک سوال داشتم:میتونیم اونیگیری با تن ماهی را بدون سس مایونز یا با دستور اونیگیری با ماهی سالمون درست کنیم؟
و یک سوال دیگه اینکه میتونیم به جای استفاده از ماهی سالمون از ماهی های دیگه استفاده کنیم؟

a

خیلی ممنون از اینکه با حوصله به سوال ها جواب میدهید🧡💟