وسترن ویلیج؛ یک پارک موضوعی ترسناک و متروکه در ژاپن

رومن ویلون، یک عکاس فرانسوی است که در طول سفر خود به ژاپن در سال ۲۰۱۶، به پارک موضوعی ترسناک و متروکه وسترن ویلیج سر زده و عکس‌های جالبی از آن گرفته است.

یک عکاس پاریسی به نام رومن ویلون در سال ۲۰۱۶ به ژاپن سفر کرده بود که به پارک موضوعی ترسناک و متروکه «وسترن ویلیج» (Western Village) برخورد می‌کند که موضوع آن به آمریکای دهه ۱۸۰۰ برمی‌گشت. عکس‌های او از این پارک به خوبی از بی‌توجهی به این پارک حکایت دارد. اما برای این عکاس فرانسوی، ترسناک بودن پارک یا حتی خلق عکس‌های ترسناک مهم نبود.

پارک ژاپن

او به سی‌ان‌ان تراول گفته است:

گشت‌و‌گذار در چنین مکان‌هایی مثل سفر به تاریخ است. خیلی فوق‌العاده به نظر می‌رسد که بتوانید زندگی مردم در ایام گذشته و زمانی که پر از شور و حرارت زندگی بوه است را تصور کنید. هر مکان متروکه‌ای، داستانی برای خود دارد و این تفاوت داستان‌ها است که برای من جذاب است. وقتی دور و اطراف مکان‌های متروکه قدم می‌زنید، ذهن‌تان مملو از سوالات مختلف می‌شود و از آنجا که این سوالات اغلب بی‌پاسخ می‌مانند، این مکان‌ها را جذاب‌تر و مرموزتر می‌کند.

وسترن ویلیج در سال ۱۹۷۵ ساخته شد و از سال ۲۰۰۷ متروکه مانده است. از آن زمان، مکان معروفی برای عکاس‌ها و کاوشگرانی بوده است که دوست دارند خود را در این محل معرکه از زمان و مکان حال جدا کنند و غرق در گذشته شوند.

پارک ژاپن

علاوه بر جاذبه‌های سالنی و مکان‌های سرگرمی، یک نمونه واقعی از کوه راشمور (Mount Rushmore) در وسترن ویلیج به چشم می‌خورد که بخشی از یک سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون دلاری بوده است.

رومن ویلون می‌گوید:

هدف از ساخت کوه راشمور این بود که به عنوان نماد این پارک از جاده‌های اطراف دیده شود.

پارک ژاپن

به تدریج از شهرت این پارک کاسته شد و نتوانست با یونیورسال استودیوز و دیزنی‌لند رقابت کند. رومن ویلون که چند ساعتی را به گشت‌و‌گذار در این پارک گذرانده است، اضافه می‌کند:

در اینجا می‌توانید بدون هیچ عجله‌ای فکر کنید و در ضمن زمان کافی برای عکاسی خواهید داشت تا با این عکس‌ها به دیگران نشان دهید که هدف‌تان از آمدن به این مکان چیست. ما خوش شانس بودیم که وقتی به این پارک آمدیم کاملا خالی بود. وجود خرس‌های عروسکی و آدم‌های مکانیکی، یکی از جنبه‌های عجیب این پارک به حساب می‌آمد و وقتی این ربات‌های ترسناک و فراموش‌شده را در فضایی مخروبه و ویران می‌بینید، مثل یک کابوس در ذهن تداعی می‌شود. تعداد ربات‌هایی که در این محل رها شده‌اند به حدی است که احساس می‌کنید در وسط یک فیلم علمی-تخیلی قرار دارید.

پارک ژاپن

این عکاس از شباهت زیاد این پارک با سری فیلم‌های آمریکایی علمی-تخیلی «وست‌ورلد» شگفت‌زده شده بود (که در پارک موضوعی وسترن تیمد فیلمبرداری شده بود). به نظر او قدم زدن در این پارک اصلا ترسی ندارد و می‌گوید:

با اینکه افراد زیادی دوست دارند ادعا کنند که این مکان فضایی رعب‌آور و عجیب دارد، اما این مورد درباره من صدق نمی‌کند. ای پارک خیلی آرام‌بخش و غیرواقعی بود زیرا وقتی به ژاپن سفر می‌کنید، در همه جا، افراد زیادی وجود دارد و زمانی که به یک پارک متروکه و خالی سر می‌زنید، از این تنهایی و سکوت لذت می‌برید.

پارک ژاپن

اینطور نیست که همه افراد مشتاق عکاسی از مکان‌های متروکه باشند و البته قانونی بودن آن نیز مشخص نیست. هرچه یک محل متروکه مورد طرفدار عکاسان زیادی باشد، امنیت آن افزایش می‌یابد و آینده پارک بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این عکاس فرانسوی ادامه می‌دهد:

اخیرا شنیده‌ام که این پارک، تغییر و تحولاتی داشته است؛ به‌طوری که کل ساختمان آن تعطیل و همه پوشش‌های گیاهی کوتاه شده‌اند. فکر می‌کنم این به معنای خبرهای جدید در آینده خواهد بود و امیدوارم که تخریب نشود.

پارک ژاپن

برای رومن ویلون، کاوش در مکان‌های متروکه، یک تجربه‌ی خوشایند به شمار می‌رود و او حتی یک کتاب با عنوان «از گرد و خاک بپرس» (Ask the Dust) شامل عکس‌هایش از مکان‌های متروکه منتشر کرده است. وی همچنین عکس‌های خود از این مکان‌ها را در حساب اینستاگرامش به اشتراک می‌گذارد. به نظر او:

موفقیت در نشان دادن زیبایی‌های این آشفتگی و خرابی، خیلی دلپذیر و خوشایند است. با این حال در درجه اول مسافر هستم و عکاسی‌هایم فقط محدود به این مکان‌های متروکه نمی‌شود. بیش از هر چیز، سفر کردن، کشف مناطق جدید، آشنایی با مردم و آداب و رسوم را دوست دارم.

او در طول سفر به ژاپن، به چندین پارک موضوعی متروکه دیگر نظیر نارا دریم‌لند (Nara Dreamland) که در سال ۲۰۱۶ تخریب شد، هم سر زده بود.

 

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
0 دیدگاه
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها