معبد جیومیوین jyomyoin

منطقه یانسن با معابد متعددی پرشده است. تصمیم اینکه کدام معبد درطول سفر شما ارزش دیدن دارد، بسیار سخت است! معبد جیومیوین(jyomyoin – بعضی اوقات به صورت Jomyoin نوشته میشود)، در منطقه یونو ساکوراگی (Ueno Sakuragi) در پنجاه متری قبرستان یاناکا (Yanaka) قراردارد که بخاطر ۸۴۰۰۰ مجسمه جیزو ارزش دیدن دارد. جیزو به خدایان نگهبان کودکان شهرت دارد. درحقیقت، فقط ۲۵۰۰۰ جیزو در این معبد وجود دارد، امادلیل اینکه به معبد ۸۴ هزار جیزو معروف است ، به این دلیل است که درواقع عدد ۸۴۰۰۰ نشان دهنده تعداد بیشمار در مذهب بودا میباشد .

معبد جیومیوین

معبد در سال ۱۶۶۶ ساخته شد و در ابتدا مجسمه‌ها در  داخل یک نوع قالب سنگی مستطیلی و در ردیف‌های چندگانه قراردارند.

معبد جیومیوین

قبل از اینکه یک معبد بشود ،محل سکونت یکی از کاهنان معبد کان‘ایجی (Kan’eiji) بود. این معبدنام خودیعنی جیوموین را درسال ۱۷۲۳ درطول دوره کیوهو (۱۷۱۶-۱۷۳۵) دریافت کرد . هچنین دروازه معبد نیز درهمین زمان ساخته شد. 

معبد جیومیوین

درطول دوره ۳۸امین نسل کاهنان معبدی به نام میون (Myoun) در سال ۱۸۷۶ به مکانی برای عبادت جیزوها تبدیل شد. درابتدا هدف او داشتن ۱۰۰۰عدد از این سنگهای جیزو بود. اما بعد از تمام کردن این هدف،هدف او به ۸۴۰۰۰ تغییر کرد. تصویر بزرگ برنزی جیزو که میتوانید در این معبد پیدا کنید به یاد افرادی که در جنگ روس-ژاپن (۱۹۰۵-۱۹۰۴) کشته شدند درسال ۱۹۰۶ساخته شده است.

مجسمه برنزی معبد جیومیوین
مجسمه برنزی معبد جیومیوین

جیومیوین همچنین یکی از مکانهای فیلم “چوب نروژی” (Norwegian wood) بود. که کتابش با همین نام
توسط هاروکی موراکامی نوشته شده ، و فیلم توسط تران آنه هونگ کارگردانی شده است. 

معبد جیومیوین

شما می توانید تورو و نائوکو را ببینید که بین جیزوها در قرار روز یکشنبه خود راه می روند. (در اوایل فیلم. حدودا دقیقه ۱۲ ام) جیومیوین در فیلم سال ۲۰۰۹ ورژن چوب ژاپنی که توسط کارگردا نویتنامی تران آهنگ هونگ  ، که آنهم بر اساس رمان هاروکی موراکامی حضور دارد، نشان داده شد.

معبد جیومیوین

هچیما کویو که کاملا به خیار اسفنجی (لوفا) اختصاص داده شده بود، یک فستیوال بود که یکبار در تاریخ ۱۵ آگوست ، برای حمایت و کمک به افرادی که مشکلات تنفسی داشتند برگزار شد. در سال ۲۰۱۶ این فستیوال در روز ۱۵ سپتامبر صورت گرفت.

در زیر چند عکس زیبا از معبد جیومیوین را باهم شاهد باشیم.

معبد جیومیوین
معبد جیومیوین
معبد جیومیوین
معبد جیومیوین
معبد جیومیوین
معبد جیومیوین

ممنون از اینکه تا انتهای مطلب با ما بودید.  لطفا نظرات و پیشنهادات خودتون رو در انتهای همین پست از طریق نظرات با ما درمیان بگذارید. سپاس

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
0 دیدگاه
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها