شیچی گو سان

شیچی گو سان (به ژاپنی: 七五三؛ به انگلیسی: Shichi-Go-San؛ به معنی: هفت-پنج-سه) یک مراسم سنتی و جشنوارهای یک روزه در ژاپن است که سالانه برای جشن گرفتن رشد و رفاه دختران سه و هفت ساله و پسران سه و پنج ساله، در ۱۵ نوامبر برپا می‌شود.

همچنین ببینید : تعطیلات رسمی ژاپن
روز پانزدهم نوامبر ( ۲۴ آبان ) جشنی بر پا می شود که در آن دختران سه تا هفت ساله و پسران سه تا پنج ساله را به منظور دعا کردن برای تندرستی خود به زیارتگاه های کوچک محلی یا معابد بزرگ می برند .

Shichigosan_at_Ikuta_Jinja_Shrine

این روز در ژاپن تعطیل ملی است و به طور کلی سعی می‌شود در نزدیکترین آخر هفته برگزار شود.

این مراسم در دوره هیان بیشتر در بین اشراف زادگان رواج داشته که فرزندان خ ود را در دوران کودکی به جشن می بردند. سنین ۳ ۵ ۷ رمز و رازی سازگار با معانی شرق اسیایی است اعداد فرد خوش شانس هستند.
با گذشت زمان این جشن به میان سامورایی ها نیز آمد.
کودکان که تا سن سه سالگی مجبور به تراشیدن سر خود بودند؛ حالا اجازه دارند تا موهای خود را رشد دهند. پسران از سن ۵سالگی می توانند برای اولین بار هاکاما بپوشند. درحالی که دختران از سن هفت سالگی می توانند از کراوات مخصوص کیمونو استفاده کنند. در دوره میجی این جشن توسط دولت عمومی شد و از  آن به بعد مردم کودکان خود را در این روز به معبد می برند تا ارواح شیطانی را از آن ها دور کنند و سن طولانی برای آنها آرزو کنند.

e3fa5c399b7c5abf9cda3c9df051b725

سنت شیچی گو سان از دوره میجی کمی تغییر کرده است. دیگر مثل قبل مراسم مو زدن برگزار نمی شود اما هنوز دختران و پسران سه تا ۷ساله با کیمونو های رنگی به معبد ها مراجعه می کنند. دختران سه ساله معمولا نوعی hifu که یک نوع جلیقه ی خالی هست می پوشند .بعضی از کودکان با لباس رسمی غربی نیز به معبد می آیند. این روز، روز بسیار  خوبی برای عکس برداری از کودکان در لباس های سنتی است.

01cccbf488f840dd5754010922d39006

IMG_0828.jpg~original

 

ShichiGoSanTaisai2

6

2

12979622443_baf874fb46_b

girl-dressed-in-kimono-shichi-go-san-festival-festival-for-three-five-seven-year-old-children

1

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
0 دیدگاه
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها