معبد گراز وحشی گوو – Go’o jinja

معبد گوو ، در تقدیس واکه نو کینومارو (Wake no kinomaru) ، ا(۷۳۳-۷۹۹) ساخته شد. او مشاور امپراطور کامو در دوره هیان (۷۳۷-۸۰۶) ، و خواهر درباری هیروموشی (hiromushi) بوده است.  نکته جالب این معبد در این است که به جای کوما-اینو( Komainu) که معمولا به عنوان نگهبان بیرون معبد قراردارد، از یک جفت گراز وحشی برای این معبد استفاده شده است. کوما اینو یک شیر افسانه ای هیولا مانند است که به نگهبان معابد شهرت دارد. 

معبد گراز وحشی گوو جینجا
گراز نگبان ورودی معبد

درافسانه ها آمده است که بعد از نجات میراث امپراطور از توطئه کشیش بودا دوکیو ( Dokyo) ، واکه نو کینومارو به دستور ملکه کوکن (Koken) کسی که از دخالت کشیش در امور مملکتی حمایت می کرد ،تبعید شد. ملکه احتمالا عاشق دوکیو بوده و احتمالاً در تغییر جانشینی به نفع دوکیو دست داشته است .

معبد گراز وحشی گوو جینجا

در طول سفر در حیات وحش کاگوشیما ی امروزی دردوره کیوشو ، پای مشاور وفادار آسیب دید اما گله ای از گرازهای وحشی از او محافظت کردند ،به این ترتیب این پیکرنگاری در مکان مقدس گوو (Go’o) غالب شد.

معبد گراز وحشی گوو جینجا

کمی از این داستان تا بعد از انجمن میجی (Meiji) در، ۱۸۶۸ زمانی که وفاداری برای امپراطور تبدیل به موضوع اصلی پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی، جوسازی) شده بود، ساخته شد. بنابراین، معبد گوو به عنوان نماد جدید راست آیینی (ارتدوکس) در سال ۱۸۸۶ مقرر شد .

معبد گراز وحشی گوو جینجا

همچنین معبد به افرادی که پای آنها مشکل دارد کمک می کند و نیز مکانی برای مراسم ازدواج می باشد و مراسم های ازدواج زیادی در این معبد برگزار می شود. 

بخش پیشکشی هایی که به خدا برای براورده شدن نذورات شده
بخش پیشکشی هایی که به خدا برای براورده شدن نذورات شده

زمین های معبد گوو دارای یک مجسمه از واکه نو کینومارو و همچنین یک نمونه از برشیا (Breccia) می باشد. برشیا سنگ ریزه هایی که به صورت طبیعی به یکدیگر چسبیده اند. در زبان ژاپنی این سنگ ها سازاره-ایشی (さざれ石sazareishi) نامیده میشوند، که در سرود ملی ژاپن ،کیمیگایو (Kimigayo)  به آن اشاره شده است. 

سازاره ایشی یا برشیا
سازاره ایشی یا برشیا

 برشیا (از سنگ های زاویه دار ساخته شده ) یا کنگلومرا (conglomerates) (از سنگ های گرد ساخته شده ) زمان زیادی برای شکل گرفتن لازم دارند .  دلیل اینکه گفته شده در کیمیگایو، روی سازاره ایشی خزه رشد میکند، این است که رشد کردن خزه روی سنگ، یک استعاره برای دوره طولانی می باشد. به همین دلیل در سرود ملی ژاپن به آن اشاره شده.

معبد گراز وحشی گوو جینجا

جشنوراه ی اینوکو سای (Inoko Sai)  در اول نوامبر (۹ آذر) در معبد گوو برگزار می شود. اینوکوی سای آیینی مقدس است که توسط امپراطور ، در دوره هیان آغاز شده است. در این جشنواره، موچی (کیک برنجی) برای کاخ شاهنشاهی و  بین تماشاگران توضیع می شود. دلیل توضیح موچی در این جشنواره، آرزوی سلامتی و امنیت برای همه است. 

معبد گراز وحشی گوو جینجا
ورودی معبد
معبد گراز وحشی گوو جینجا
مجسمه ای از گراز وحشی در فضای داخلی معبد
معبد گراز وحشی گوو جینجا
ناحیه داخلی معبد مخصوص اجرای رقص کاگورا یا مراسمات و جشنواره ها

ممنون از اینکه تا انتهای این متن با ما بودید. درصورت تمایل ، نظرات خودتونو از طریق دیدگاه ها با ما درمیون بذارید.

توجه: این مقاله با همکاری Iranihon تهیه و ترجمه شده است.

Tsubaki
زمانی که خودم با سختی ژاپنی رو یاد گرفتم یا درباره ی ژاپن مطالعه میکردم ، با خودم گفتم چرا من کاری نکنم تا کسانی که مثل منن به کنجکاوی هاشون راحت تر پاسخ ندن؟ این شد که بالاخره موفق شدم داروما رو تاسیس کنم. اینجا شما میتونید هرچیزی درباره ی ژاپن رو پیدا کنید! اگه مشغله ی کاریم بذاره، سعی میکنم زود به زود آپدیت کنم! و اینو بدونین نظرات و استقبال شما رابطه ی مستقیمی با انگیزه ی من برای آپدیت داره. پس یادتون نره حتما نظر بذارین. ممنون
guest
0 دیدگاه
دیدگاه های درون خطی
دیدن همه ی دیدگاه ها